על הבדלים בין דף נחיתה, בלוג, מיקרוסייט ואתר
כל בעל עסק יודע שהיום כדי שלקוחות יגיעו אליו הוא צריך נוכחות ברשת. פה לאוזן זה טוב ונחמד אבל צריך גם לייצר תשתית של זרם לקוחות קבוע, ואת זה אנחנו עושים באמצעות נכסים דיגיטליים.
אבל אחת הבעיות הנפוצות של בעלי עסקים היא שהם לא יודעים להתאים את הנכס הדיגיטלי הנכון לצרכים ומטרות של העסק. וזה בהחלט מובן. כשדף נחיתה נראה כמו מיני סייט ובלוג יכול להיות גם אתר, איך נוכל לדעת מה אנחנו באמת צריכים?
כדי לעשות סדר ולעזור לכם, הכנו את הכתבה הזו.
דף נחיתה (Landing Page)
זהו עמוד אחד בלבד שנועד להביא את הגולש לבצע פעולה אחת, למטרה ספציפית אחת: קידום מוצר / מכירת שירות / איסוף לידים.
העמוד הזה אינו תלוי בעמודים אחרים או חלק מהם ונבנה לרוב דרך מערכות דיוור חיצוניות, דוגמת רב מסר, שלח מסר, Pagewiz או Mailchimp.
במקרה והאתר שלנו נבנה ב- WordPress נוכל לבנות אותו באתר שלנו ללא Header ו- Footer כדי לבודד את העמוד הזה משאר האתר כי אנחנו לא רוצים לבלבל את הגולש שהגיע אליו.
עמוד זה מתמקד בהמרה לעומת דף בית של אתר שמטרתו לנווט בין עמודים שונים באתר.
אלמנטים עיקריים שיופיעו בעמוד: הנעה לפעולה, יתרונות/תכונות, עדויות, הצעה או קידום מוצר, טופס יצירת קשר, כפתור לרכישה, תשלום.
מתי נבחר בדף נחיתה?
- כשאנחנו מקדמים מוצרי שותפים
- כשמפעילים קמפיין ממומן (PPC בעמוד בו רוצים שהגולש יבצע פעולה)
- להקמת רשימת תפוצה (בעזרת מתנה חינמית, וובינר או השקת בעזרת סרטונים)
- עמוד מכירה למוצר ספיצי חדש
- עמוד הרשמה לאירוע
בלוג (Blog)
בלוג בנוי מעמוד אחד ובו פוסטים ככל שנרצה. הוא מתאים למעוניינים בנכס לטווח ארוך, אסטרטגיה ארוכת טווח ודורש מאיתנו יותר משאבים (זמן וכסף).
מיועד למי שרוצה לבנות קשר עם הקוראים, לבסס אמון ואמינות בענף אליו הם שייכים.
עסק שמנהל בלוג צריך לעמוד במחוייבות של העלאת תוכן באופן שוטף אחרת הבלוג יפוך ל״בית קברות אונליין״.
הבלוג יכול להיות עמוד בתוך אתר ויכול להיות האתר עצמו (כלומר אתר שהוא בלוג).
בבלוג אפשר לשקול גם הכנסת באנרים לפרסום בתחום נושא הבלוג או בתחומים משלימים, למשל רו״ח שיש לו בלוג ויפרסם שירותי הנה״ח של חברה חיצונית.
מתי נבחר בבלוג?
- כשנרצה להגדיל תנועה לאתר לאורך זמן בעזרת אופטימיזציה וסושיאל מדיה.
- כשבונים אסטרטגיה לטווח ארוך למוניטיזציה באמצעות מודעות פרסום, קישורים ותוכן ייעודי לחברים.
- אם נרצה עמוד ספציפי באתר אליו אנחנו רוצים לשלוח את הקהל שלנו.
- כשיש לנו הרבה תוכן לשתף וצריך שהוא יהיה מסודר ומעודכן באופן שוטף.
- אם אנחנו רוצים למתג את העסק שלנו ואת עצמנו כמומחים בנישה שלנו.
מיני אתר (Minisite)
כמעט כמו אתר אבל בנוי מעמוד אחד ואין לו הרבה פונקציות כמו אתר רגיל. הוא בעצם שילוב בין אתר רגיל לבין דף נחיתה.
משמש בעיקר כאשר עסק רוצה ליצור מסר ספציפי/מוצרים ייעודיים או להבליט רעיון אחד ושדעת הגולש לא תוסח מדברים אחרים באתר. כל התוכן באתר צריך לתמוך בנושא/רעיון הראשי.
למשל, חברה יזמית שיש לה פרוייקטים שונים לא תרצה להציג את כולם באותו אתר אלא להציג כל פרויקט בנפרד וכל התוכן במיני אתר יוכוון לאותה מטרה.
מתי נבחר במיני אתר?
- עסק קטן בתחילת הדרך שרוצה נוכחות תדמיתי מכובדת ובתקציב קטן יחסית.
- כשיש לנו רעיון ספציפי או מוצר שנרצה לבדל משאר קו המוצרים שלנו.
- כשאתם רוצים אתר שמדבר רק על מוצר ספציפי ויש לכם חומרים רלוונטים לתמיכה במוצר/רעיון.
- עסק שרוצה להגדיל את מספר האפשרויות שהוא נותן למשתמש כדי לגרום לו לבצע פעולה רצויה (קנייה, הורדה, הצגת מוצר מסויים, השארת פרטים וכו׳).
אתר (Website)
אתר אינטרנט רגיל כפי שרובנו מכירים אותנו הוא אוסף של דפי אינטרנט אשר מקושרים ביניהם ולהם דומיין משותף, החל מ-3-4 עמודים, דרך 10-15 ומעלה. האתר יכול להיות תדמיתי או מכירתי או שניהם ביחד.
אתרי אינטרנט קיימים בכל תחום החל מאתרים ממשלתיים דרך אתרי חינוך, תרבות, תיירות ועד פורומים, אתרי מדיה חברתית, מסחר אלקטרוני (ecommerce) וכו׳.
האתר שלנו יכול להיבנות על מערכת ניהול (wordpress.com) או על מערכת חיצונית כמו wordpress.org או wix.
באתר כזה נעלה תוכן מסוגים שונים, נפנה את הגולש למקומות שונים ונוכל לקבוע כמה יעדים למדידה: כמה זמן נשאר הגולש באתר, לידים שהגיעו דרך האתר וכו׳.
אתר מקודם באמצעות קידום ממומן (תשלום על פרסום) או באמצעות תוכן אורגני איכות (seo) כשהמטרה של שניהם הבאת תנועת גולשים איכותית לעסק/ארגון/עמותה וכו׳, כל גוף בהתאם למטרותיו.
מתי נבחר באתר?
- ההתלבטות אם לבנות אתר מלא תהיה רק מול האלטרנטיבה האחרת – מיני סייט. כל גוף באשר הוא שרוצה שיוכלו להגיע אליו ממקומות פיזיים שונים צריך כתובת אינטרנטית.
- אנחנו עסק בינוני או גדול שרוצה לצמוח לשלב הבא גם בנראות וגם במידע שהוא רוצה להכניס באתר.
- הגדלת חשיפה ויצירת תנועה (טראפיק) אל העסק
- ליצור בידול מול הקולגות שלנו.
- הקמת נכס (כרטיס ביקור ו/או חנות ) בזמינות 24/7. גם אם לא ענינו, יכולים ליצור איתנו קשר.
עכשיו אתם יודעים מה אתם צריכים לשאול את עצמכם כשאתם מתכננים את הנכסים הדיגיטליים שלכם.
אלה הפתרונות הקיימים, ואתם מוזמנים להתייעץ איתנו ונתאים לכם את המסלול המתאים ביותר למה שהעסק שלכם צריך כרגע.
הכותבת היא נועה ענתבי-גלילי, בעלת חברת Pik Media Group,
חברה לבניית אתרים, צילום, דיגיטל וניהול תוכן