אחת השאלות הרווחות בקרב בעלי עסקים היא: "מה עדיף – קידום אורגני או קידום ממומן?", במידה שגם – בעלי עסקים ומתלבטים בין קידום אורגני ובין קידום ממומן, רצוי שתכירו את האפשרויות, לאחר מכן תוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר.
באופן כללי ולפני שנמנה מספר יתרונות וחסרונות של כל אחת משיטות הקידום, חשוב לדעת שהתשובה לשאלה תלויה במאפיינים של העסק, לכן, לא ניתן לקבוע תשובה חד משמעית לגבי הנושא. המאפיינים כוללים בין היתר את משך הזמן בו בעל העסק מעוניין להשקיע בתהליך הקידום, את המטרות של הקידום ואת התקציב שבעל העסק מעוניין להשקיע בתהליך.
6 עובדות שחשוב לדעת על קידום אורגני וממומן לפני שבוחרים את אסטרטגיית הקידום
כפי שצוין – כדי לקבל החלטה נכונה שתסייע לעסק שלכם לגדול ולצמוח, חשוב שתכירו את עולם הקידום הממומן ואת עולם הקידום האורגני. להלן מספר עובדות חשובות שיש להכיר לפני שבוחרים בשיטת הקידום:
עובדה מספר 1- דעת הקהל: קידום אורגני מוצלח משפר את המוניטין של העסק יותר מקידום ממומן מוצלח, כלומר – אתר שמקבל דירוג גבוה בקידום אורגני תורם למוניטין של העסק יותר מדירוג גבוה בקידום ממומן. הגולשים מכירים את ההבדלים שבין תוצאות ממומנות ובין תוצאות אורגניות ובאופן כללי מעדיפים להקליק על תוצאות אורגניות.
המחשבה הנפוצה שעולה בקרב הגולשים היא שבמידה שהעסק מופיע בתוצאות החיפוש הראשונות של הקידום האורגני, ככל הנראה מדובר על עסק מוצלח. בניגוד לכך – המחשבה הנפוצה שעולה בקרב הגולשים כאשר הם רואים שהעסק מופיע בתוצאות החיפוש הראשונות של הקידום הממומן היא שהעסק השקיע כספים כדי להופיע בין התוצאות הראשונות.
עובדה מספר 2 – תוצאות הקידום בעתיד: קידום אורגני משפיע לאורך זמן בעוד ההשפעה של קידום ממומן קצובה בזמן, כלומר – קידום ממומן מוביל לתוצאות במהירות אך תוצאות אלו חולפות לאחר זמן קצר. ברגע שבעל העסק מפסיק לשלם על הקידום, הוא מפסיק את פעולות השיווק. בניגוד לכך, הקידום האורגני מהווה השקעה לטווח הרחוק ולכן מדובר על נכס של ממש, נכס שתורם למוניטין לאורך זמן רב. קידום אורגני שמתבצע בצורה נכונה יכול לגרום לגולשים "לעבוד" עבור העסק שכן הגולשים יקדמו אותו וישווקו אותו לגולשים אחרים על ידי שיתופים בזירות הפרסום השונות כדוגמת פייסבוק. כמובן, שיש להמשיך בתהליך הקידום כדי למנוע מצב שבו המתחרים יעקפו את העסק.
עובדה מספר 3 – יחס המרה: קידום אורגני מוצלח מוביל ליחס המרה גבוה יותר מקידום ממומן שמתבצע בצורה מוצלחת. מבדיקות שבחנו את ההבדלים בין תוצאות אורגניות ובין תוצאות ממומנות שמופיעות במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, נראה שמספר המקליקים על התוצאות האורגניות גבוה ב-50% ממספר המקליקים על התוצאות הממומנות, מכאן שמוצרים שמקודמים באופן אורגני מובילים לרכישות רבות יותר ממוצרים שמקודמים באופן ממומן.
עובדה מספר 4 – מהירות התגובה: הקידום הממומן משפיע במהירות – מהרגע שבו בעל העסק מתחיל לפרסם את שירותיו ומוצריו הוא מופיע ברשת וקהל היעד יכול לראות אותו. במילים אחרות: הפרסום מתחיל ברגע שבו בעל העסק מתחיל לשלם על הלחיצות של הגולשים על המודעות. חשוב להדגיש שבעל העסק משלם רק על הקליקים. בניגוד לכך – הקידום האורגני דורש הרבה יותר סבלנות בגלל שרוב תנועת הגולשים מגיעה מהתוצאות העליונות שמופיעות בעמוד הראשון בגוגל ולוקח זמן להגיע לשם. יחד עם זאת, עבודה נכונה תוביל לתנועה לאורך זמן רב.
עובדה מספר 5 – תרומת הקידום הממומן לקידום האורגני (א'): קידום ממומן שמתבצע בצורה נכונה יכול לתרום לקידום האורגני. ננסה להסביר כיצד: כדי לבצע קידום אורגני יש לערוך מחקר מילות מפתח, מילים אלו הן אותן המילים שהגולשים מחפשים. באמצעות הקידום הממומן ניתן לאתר את מילות המפתח שגורמות להמרה טובה יותר ממילים אחרות. לאחר שמאתרים את המילים הללו ניתן לשלב אותן בקידום האורגני.
עובדה מספר 6 – תרומת הקידום הממומן לקידום האורגני (ב'): הקידום האורגני דורש השקעה של הרבה מאוד זמן, באותה תקופה, קשה לדעת אם הדפים של האתר בנויים באופן שיוביל ליחס המרה טוב. בעזרת הקידום הממומן אפשר לבחון היכולת של דפי האתר להוביל ליחס המרה טוב ולערוך שינויים בהתאם לצורך, שינויים אלו יכולים להוביל לעלייה בכמות המכירות של העסק.
מציאת הדרך שנכונה לעסק שלכם – האסטרטגיה שתוביל את העסק שלכם להצלחה
בחינת היתרונות והחסרונות של שיטת הקידום הממומן, שיטת הקידום האורגני והאפשרות לשלב ביניהן יכולה לסייע לכם להבין מהי האסטרטגיה הטובה ביותר עבורכם. כדי לדעת מהי הדרך הנכונה ביותר וכדי לבנות את האסטרטגיה כך שהיא תוביל לתוצאות המבוקשות, חשוב לפנות אל מקדם אתרים מקצועי ומיומן.
מקדם אתרים שעוסק בתחום מזה שנים רבות ועוקב אחר השינויים שחלים בעולם הקידום הממומן ובעולם הקידום האורגני באופן מתמיד, תוך בחינת המתחרים של בית העסק, יוכל להמליץ על הדרך הנכונה והיעילה ביותר עבורכם.